Monday, February 20, 2006

Robotminnen


Jag var 7 år gammal när jag följde med mina föräldrar på en av de första resorna till Danmark och Helsingör. Pappa var mitt uppe i byggandet av en modelljärnväg och besökte bland annat en affär med tillbehör för sådana hobbyister. Där fanns den här roboten, och några till i samma serie. En sorts byggmodell som man sedan kunde förvandla till något fordon, liknande Transformers. Jag ville ha allihop men fick nöja mig med en. Efter besöket i denna affär gick vi till något mörkt café där det ur högtalarna strömmade de sköna tonerna från Maggie Reilly och Mike Oldfields 'Moonlight Shadow'. Mike Oldfield anses av många vara en av världens bästa gitarrister, men sen han började knarka så har kreativiteten sjunkit betydligt.

Labels: , , , ,

4 Comments:

At 3:56 PM, Blogger A. von Achtersnurra said...

"Moonlight Shadow", hade nästan glömt den! Den hamnar i shoppingkorgen på iTunes nästa gång.

 
At 9:26 AM, Blogger Koala Mentala said...

Betala för nedladdning av musik? Ja, se dagens ungdom...

 
At 12:34 PM, Blogger Koala Mentala said...

Musik borde betala MIG för att den blir nedladdad!

 
At 9:26 AM, Blogger Koala Mentala said...

Det händer inte så jävla mycket här. Skönt!

 

Post a Comment

<< Home