Sunday, January 29, 2006

Fem egenheter

Jag har nu blivit uppmanad från TVÅ håll att jag ska skriva ner fem av mina vanor eller ovanor. Tydligen är detta en av många 'kedjereaktioner' som löper genom bloggvärlden då och då. Jag brukar inte falla för grupptryck och skulle helst stå över detta... men kanske det kan bli något intressant av det?
1. Så fort jag får veta att någon av mina vänner/arbetskamrater ska åka utomlands så frågar jag dem om de kan leta efter utländska Spindelmannen-tidningar. För det mesta får jag bara konstiga blickar men några gånger har det lyckats.
2. Tjejer i snickarbyxor är otroligt sexiga. Eller är det bara jag som tycker så?
3. Om jag sitter i en grupp och vi blir tilldelade varsitt papper, så är mitt papper snart fullklottrat av gubbar, rymdmonster och annat meningslöst. Ett arv från skoltiden jag inte lyckats göra mig av med.
4. Jag inleder ofta konversationer med en kryptisk kommentar för att få en fråga från den jag talar med - 'varför då', 'vad menar du', etc - och få igång pratet. Eftersom det är så himla klyftigt uträknat så blir jag smått irriterad när det ibland inte fungerar.
5. Mina mackor med leverpastej på jobbet är ett så stående inslag att arbetskamraterna skämtar om att jag måste driva en egen grisfarm.

6 Comments:

At 1:35 PM, Anonymous Anonymous said...

nu har jag gnolat på "We all live in a yellow submarine" hela dagen, fast de är oranga och inte alls några ubåtar... *suck* snygg lista, synd att snickarbyxor inte är på modet sen 70-talet typ....

 
At 7:34 AM, Blogger spidercrazy said...

Aha. Trodde först du pratade om några nya skor du hade köpt.

 
At 10:59 AM, Blogger Koala Mentala said...

Du borde driva en egen grisfarm!

 
At 8:33 AM, Blogger Koala Mentala said...

Den här bloggen är sjukt dåligt uppdaterad. Säger SJUKT. Det ord o inga visor, det är.

 
At 4:25 PM, Blogger spidercrazy said...

Jag vet, men för tillfället är det andra saker som upptar min tid (se kommande inlägg). Kanske blir det bättre i framtiden.

 
At 8:44 AM, Anonymous Anonymous said...

Vem bryr sig om mode? Gillar inte pojkflickor. Du är allt en grisfarmare Björne.

 

Post a Comment

<< Home