Sunday, January 01, 2006

I filmhyllan

Film är kul. Jag ser alla sorter. Såväl publikfavoriter som smala produktioner. En bra film är en som hela tiden är omväxlande, med bra skådespeleri, intressant scenografi, knivskarp dialog. Slutet gör mycket. Helst ska det sluta på en strand och kameran ska zooma utåt, uppåt. Då är det en toppfilm. Se t ex The Shawshank Redemption eller Shakespeare in Love. Jag har också en förkärlek för alla filmer där Edward Norton spelar med. Han gör aldrig en dålig film (okej då, Rounders får väl anses vara undantaget). Fight Club har därmed en given plats i filmhyllan. Nyligen såg jag också 25th hour, som jag kan rekommendera.

Labels:

3 Comments:

At 3:17 AM, Anonymous Anonymous said...

Jag försökte mejla dig nyss, men verkar inte ha någon aktuell adress... mejla mig! förnamnefternamn@hotmail.com (peta in förnamn och efternamn alltså, utan punkt emellan)/kusin Jenny

 
At 4:20 PM, Blogger spidercrazy said...

Varför blir inte länkarna som jag vill ha dem? Nån mer kunnig än jag som kan hjälpa?

 
At 5:06 PM, Blogger spidercrazy said...

Nu gick det. Man måste tydligen vara i HTML-läge för att få till det riktigt.

 

Post a Comment

<< Home