Wednesday, October 28, 2009

Yxan viner #2


Så var det dags igen, 15 st får gå den här gången. Är jag bland dem? Jag vet inte. Ovissheten är kanske det värsta, även om den bara varar någon dag eller två. Arbetslösheten som sådan är inget som skrämmer mig, jag har tillräckligt att göra här hemma för att hålla mig sysselsatt mer än åtta timmar/dag, men piskjagandet av dagens arbetslösa är verkligen otäckt. Jag trivs otroligt bra där jag bor nu och gillar inte tanken på att tvingas flytta för att kunna klara ekonomin, inte bara för att jag har drygt 7000 serietidningar och allsköns annan massa skit att packa ner, utan även för att Finspång betyder något särskilt för mig. Här finns massor av andra företag och hela bygden verkar odla en kultur av vinnarskallar. Jag hoppas få jobba vidare, eller åtminstone stanna kvar i Finspång, och om det inte skulle bli så, att jag får ha kvar den där härliga vinnarskalle-känslan till nästa ställe jag kommer.

Labels: , ,

1 Comments:

At 6:31 AM, Anonymous Anonymous said...

7k papers :)

 

Post a Comment

<< Home