Wednesday, September 23, 2009

Frusna och förbannade


Ja, om någon försökte sno det guld som jag vaktat i drygt sextio år så skulle nog jag också bli lite småsur. Den norska filmen Død Snø blev en enorm biosuccé i vårt grannland, för någon månad sedan kom den ut på DVD och igår införskaffade jag ett ex. Ett gäng läkarstudenter på skidsemester åker iväg till en stuga mitt ute i ödemarken för att ha kul. Föga anar de att de nazister som sköts ihjäl i området under andra världskriget fortfarande är ute efter hämnd... Nazister och Zombier har kombinerats i andra filmer förut, men det här verkar vara det mest lyckade försöket hittills. En otroligt rolig och ultravåldsam film som ingen zombiefantast kan undvara!

Labels: , , ,

1 Comments:

At 8:04 PM, Anonymous Anonymous said...

Såg trailern för några månader sen, en film jag verkligen vill se! Lägger in den på listan över filmer jag lånar av dig nästa gång...

 

Post a Comment

<< Home