Tuesday, September 08, 2009

Det är svårt att se när det är mörkt


Jag vet att det är så, för jag har själv stått där med huvet i arslet och gjort bort mig ett antal gånger. Kanske jag gör det nu också... isåfall bjuder jag på det. Hursomhelst: Jag tycker det är roligt att blogga. Ännu roligare när man får kommentarer på inläggen, så att man vet att det åtminstone finns någon som läser skiten. Även om det är en kommentar som jag inte gillar så låter jag den stå kvar, kanske jag kommer på ett sarkastiskt svar, men jag skulle aldrig ta bort en kommentar såvida det inte var något helt ovidkommande, som reklam för penisförlängare eller kontaktannonser från lettiska tjejer. Att ta bort kommentarer bara för att man inte råkar gilla dom är samma sak som censur i mina ögon, alla som är för yttrandefrihet borde kunna hålla med om detta. Det stör mig mycket när jag ser kommentarer (mina eller andras) plockas bort, jag ser det som en oskriven regel i bloggvärlden, att så gör man inte, det är ohyfsat och tyder på bristande eller obefintlig självdistans hos den som plockar bort kommentarerna. Lite skämt och trams får man räkna med, det hör liksom till. Det viktiga måste ju ändå vara vad som står i själva inläggen.

2 Comments:

At 3:03 PM, Blogger Johannes Almborg said...

Jag håller med om att man inte skall plocka bort bloggkommentarer, bara för att man inte gillar dem. Läser någon lusen av en, ja, då bör man väl kunna ta det. Jag har, bortsett från ett och annat spam, bara använt papperskorgen en gång. Och det var för att kommentaren innehöll en skadlig länk... Det var inget spam, men en länk som fick virusprogrammet att gå haywire. Sånt borde ju klassas som godkänt.

 
At 2:32 AM, Blogger Jeez said...

hear hear

 

Post a Comment

<< Home