Monday, August 14, 2006

Boktips # 1


Det händer, även om det numera är sällsynt, att jag läser böcker. Vanligtvis blir det ingen tid över till det mellan allt jobbande, tv-tittande, datorsurfande och serietidningssamlande. Men när jag väl bestämt mig för att ta mig tid och lägger ner någon av mina övriga aktiviteter för ett tag så brukar det gå vägen. Nu har jag blivit utmanad att berätta om böcker som fått mig att skratta och gråta och förändrat mitt liv mm, det är lite för många frågor för att jag ska kunna eller orka svara på alla, men jag kan åtminstone tipsa er om några böcker som jag tycker är läsvärda. Enders Spel av Orson Scott Card är en sån bok. Det är en SF-historia om en överintelligent 6-årig pojke som skickas till en rymdstridsskola för att förberedas inför sitt livs uppgift... (läs en längre recension här)

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home