Sunday, October 28, 2012

Både skakad och rörd

James Bond har för mig alltid varit en ganska ointressant karaktär. Filmerna är helt ok underhållning men det är ganska få som höjer sig över genomsnittet, som jag skulle säga är riktigt sevärda. Betoningen har alltid legat mer åt action än åt karaktärsutveckling. Så när jag fick höra att Sam Mendes stod som regissör för den nya Bond-filmen Skyfall, blev jag intresserad, då jag har sett flera av hans andra filmer och vet på ett ungefär vad han brukar vilja ha med i en bra story. Detta, samt de recensioner jag hunnit läsa, hintade om att det skulle bli en ganska annorlunda Bond-film. Jag blev inte besviken.
Bond har problem - han börjar bli gammal, klarar inte testerna, skurkar slinker ur hans grepp och han börjar tvivla på om han fortfarande är lämplig för jobbet. Hans relation och lojalitet till M (superbt spelad av Judi Dench) ställs på sin spets då ett nytt hot dyker upp. Det här är nog den Bond-film där han framställs som mest mänsklig, här finns den karaktärsutveckling som tidigare saknats.
Sam Mendes har dessutom fingertoppskänsla, han vet exakt vad han vill att publiken ska känna i varje sekvens och det blir aldrig tråkigt. Actionscenerna är förstås over-the-top, precis som det ska vara i en riktig Bondrulle, explosioner som får biostolen att skaka är riktigt häftigt. Nu undrar jag bara en sak - var kan jag få tag på en sån här bulldog?

Labels: , ,

5 Comments:

At 2:46 PM, Anonymous Josephine said...

bulldog och man kommer till ett - vinglas?...

 
At 10:28 AM, Blogger spidercrazy said...

Länken funkar för mig. Försök igen, annars sök på Royal Daulton Bulldog.

 
At 7:59 PM, Anonymous Anonymous said...

North manufactures three main [URL=http://www.northfaceapexbionicjacket.org/#1088]north face apex sale[/URL] of tents: Trip, -season and Ultralight tents.North Deal with Expedition Tents:North Confront Expedition Tents include the [URL=http://www.northfaceapexbionicjacket.org/#1033]north face apex bionic sale[/URL] Meter Dome, Himalayan , Expedition , VE and Mountain .

 
At 10:35 PM, Anonymous Anonymous said...

Options Sedition II, [URL=http://www.thenorthfaceoutletstores.net/#590]north face jackets clearance[/URL] is really smooth to the skin for a gentle spend should be however nobody recorded getting wet. Constructed from Gore-Tex? Smooth Covering stretch 3L having micro-check fleece coat backer, this one failed to keep the wind power out also but it appeared to be the more workable of the two mens jackets. If [URL=http://www.thenorthfaceoutletstores.net/#512]north face outlet store[/URL] may look like I'm gushing, I guess I am.

 
At 3:23 AM, Blogger carolinemack said...


Just rip it. In order to build muscle, one must first rip the muscle. Muscle ripping happens when weights are used to lift repetitions over and over again. Once the muscle reaches a fitness level where it can not longer lift the same weight again, or make another repetition, the body has begun to build muscle. These rips are the key to increasing muscle, strength and metabolism. The fitness program should end with stretching to spread out and release the lactic acid in the muscle. Lactic acid causes the pain felt after a fitness workout.http://shredhdxabout.com/muscle-hd/

 

Post a Comment

<< Home