Wednesday, December 28, 2011

Nytt kött i gammal form, eller tvärtom


Jag har visserligen redan David Cronenbergs film Videodrome, men i en annan, enklare, utgåva. När jag fick se den här på Tradera så blev jag lite intresserad pga att jag tyckte omslaget var coolt, till skillnad från den utgåvan jag har så avbildar ju detta faktiskt en scen ur filmen. Jag kollade upp utgåvan på dvdaf.com och då jag fick se vilket extramaterial som fanns med så var saken klar - det här var den definitiva utgåvan, något jag bara måste ha. Jag beställde, betalade, åkte iväg till släkten och firade jul, och när jag kom hem så låg filmen i en jiffypåse innanför dörren.



När jag plockade ut den ur påsen blev jag först lite förvirrad - vad är detta, en VHS? Var det inte en DVD jag beställde?



Jovisst var det det - en 2-disc DVD maskerad som en VHS! Vad mer kan man begära av en film vars handling kretsar kring videokassetter? Extramaterialet inkluderar bl a en halvtimmesfilm om hur specialeffekterna gjordes, samt en intressant intervju där de tre regissörerna David Cronenberg, John Carpenter och John Landis medverkar. Long live the new flesh!

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home