Tuesday, April 19, 2011

Grönt duger också


TV-serien Hulken hade premiär i svensk television sommaren 1981 och blev omedelbart en succé. Ett av de företag som förstod att dra nytta av detta var Backemarks, som tillverkade kontorsvaror, skriv- och ritmateriel. Hösten 1982 gav de ut en mängd skolstartprylar under temat 'Hulken och hans vänner' - pärmar, ritblock, skrivblock, klistermärken, pennor, suddgummin och andra saker. Hulken var med på de flesta av produkterna men även Spindelmannen, Captain America, She-hulk och Spider-woman var med och slogs om uppmärksamheten. Prylarna som tillverkades är idag nästan omöjliga att hitta, de sålde förmodligen bra men det allra mesta har använts och förstörts. Pärmarna brukar vara det som är lättast att hitta. Skriv- och ritblock är svårare, därför var glädjen stor när jag lyckades ropa in det här linjerade blocket med Hulken på ena sidan och She-hulk på andra (många av produkterna var vändbara på det här sättet). Jag var den enda som bjöd, vilket oroar mig lite - vem ska ta hand om prylarna när jag dör? Var finns intresset?

Labels: , , ,

2 Comments:

At 8:25 AM, Anonymous Aficionadon said...

Jag ska givetvis ha den, du vet att jag älskar Hulken!

 
At 2:04 AM, Anonymous Slobodan Ditko said...

Jag gav dig en pärm med Katten Amerika på!

 

Post a Comment

<< Home