Tuesday, November 30, 2010

Robotarnas återkomst


Så dök de då upp till slut, de danska modell-robotarna, 50 kr styck på Tradera tyckte jag var ett fyndpris. Sedan tidigare hade jag F1-roboten, som jag köpte på eBay för några år sedan. Den F1-modellen var hopbyggd, men den här var helt obyggd och alla delar satt kvar på 'träden', fortfarande inplastat. De andra två var inte inplastade och jag roade mig därför med att försöka sätta ihop iallafall en av dom. Detta visade sig vara omöjligt, då hjulaxlarna var för tjocka för att passa in i hålen! Visserligen är dessa modeller billiga kopior, originalrobotarna såldes i Japan, men det här kändes snäppet värre än billigt, det var inget mindre än lurendrejeri. Hur pappa lyckades få ihop modellen jag hade som liten pojk lär förbli en gåta. Nåväl, kartongerna är iallafall snygga och nu har jag som sagt alla tre, jag fick vänta 28 år men till slut blev min önskan verklighet!

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home