Saturday, July 10, 2010

Boktips #9


Raymond Briggs heter en mycket begåvad brittisk serietecknare som har gjort flera minnesvärda album. Jag har några av dom i min seriehylla och min favorit är Jultomten Reser På Semester, som jag läste gång på gång så fort jag blivit läskunnig i sexårsåldern. Tomten bygger om sin släde till husbil och semestrar i Frankrike, Skottland och Las Vegas innan han återvänder hem. Briggs har en teckningsstil och ett språk som tilltalar både barn och vuxna och hans album kan därför med fördel läsas av alla åldrar. Lycka till med att hitta det här albumet som bara har publicerats en gång (1975), föregångaren 'Jultomten' finns i två upplagor och är lättare att få tag på.

Labels: , , ,

1 Comments:

At 2:47 AM, Anonymous Niclactica said...

Det är måhända svårt om man tvunget ska ha en svensk översättning. Men Father Christmas Goes On Holiday kan du få för £0.01. :-)

 

Post a Comment

<< Home