Monday, November 28, 2005

Bekräftelse

Det är väl tanken att lite av meningen med en blogg är att man ska få gensvar på det man skriver. Påverkar det vad och hur jag skriver? Jag vet inte. Så här i början, när knappt någon har hittat hit, bör det väl iallafall inte göra det. Jag vet att jag ibland kan vara ganska självutlämnande. Är det en fördel när man bloggar? Finns det egentligen någon anledning att prata om för- eller nackdelar med att skriva på ett visst sätt? Det är kanske feedbacken som är det viktiga. Att få kritik, så att man kan bli bättre. Det är lätt att det blir en jakt på bekräftelse, men jag vill försöka undvika det, det är inte det det handlar om för mig. Jag skriver för att jag vill utvecklas och lära mig nya saker.

1 Comments:

At 2:25 AM, Blogger Sara said...

hej!

har nyss hittat hit och vill bara säga att jag har varit här.

Bekräftelse vill ju alla ha - på något sätt tror jag, men som du säger - det får inte bli anledningen till att man skriver för då tappar man själva grundtanken.

Spindlar är jag jätterädd för, kanske din blogg kan hjälpa till med det - haha!!
välkommen till bloggvärlden iallafall!!

/sara

 

Post a Comment

<< Home