Monday, December 12, 2005

Rapport från Falun

Jag besökte Borlänge och Falun i helgen, en ny erfarenhet då jag inte varit där innan. Sex timmars tågresa, men det fantastiska var att alla tåg kom och gick på exakt utsatt tid, både på dit- och hemresan. Man blir nästan lite sur, för när tågen är försenade brukar man ofta få någon kompensation, till exempel kaffe och fralla från bistron eller närmaste pressbyrå. Vad kan jag då säga om de båda städerna? Ja, Borlänge hann jag inte se så mycket av, mer än gatlyktorna, som var av en modell jag inte sett tidigare. Falun var rejält kallt men redan andra dagen hade det blivit plusgrader. Staden är ganska platt med omgivande små kullar, i övrigt som man kan förvänta sig av ett samhälle i mellansverige, alla köpcentrum samlade på ett ställe och krogar i stadens utkanter med halvdan musik på för hög volym. Människorna verkade dock vara trevliga.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home