Friday, April 18, 2008

Boktips # 3


Barnboken 'Om det kommer en Unugunu', skriven av Irina Korschunow, gavs ut 1981 och kan idag, med lite tur, hittas på välsorterade antikvariat. Jag läste den när jag var i tioårsåldern, jag tyckte den var hemsk, men jag gillade den ändå. Unugunun verkar vara nån sorts rymdvarelse som olovandes bosätter sig hos en familj och terroriserar den. Familjen kan inte säga något till utomstående eftersom 'det är en skam att ha en Unugunu hos sig'. Efter några dagar sparkar de ut Unugunun och en befriande känsla infinner sig. Ungefär som när jag bestämde mig för att sparka ut losern ur mitt liv.

Labels: ,

2 Comments:

At 8:58 AM, Blogger Koala Mentala said...

Plotten thickens! Unugunu är ett anagram för gnnuuuu, är det en slump?

 
At 8:56 PM, Anonymous Anonymous said...

Tack for intiresny Blog

 

Post a Comment

<< Home